Försäljningsvillkor hos Gölsebo Södergården

Moms

Alla priser på Gölsebo Södergården visas med och utan moms

Vid beställning

Beställ via vår hemsida Gölsebo Södergården eller ring till kundtjänst 073-8177661. Försäljningsvillkoren gäller inom Sverige.

Priser

Vi förbehåller oss rätten att under året justera priser och lagstadgade avgifter. Moms med f. n. 25% tillkommer på samtliga priser. Pris inom parentes inkluderar moms.

Frakt

För alla produkter utom trästolpar gäller:

Order med varor för mer än 5000 kr exkl. moms levereras fraktfritt. Gäller ej stolpar, slanor, hinderbommar, foderhäckar och skrymmande varor.

På order under 5000 kr exkl. moms tillkommer en enhetsfrakt. Tre olika fraktsätt är möjliga: 

Expressleverans - Med detta fraktsätt har du dina varor inom 3-5 arbetsdagar. (Gäller ej stolpar, slanor, hinderbommar och foderhäckar.)  Kostnad 219 kr exkl. moms.

Hemleverans med längre leveranstid - Väljer du detta fraktsätt är leveransen billigare men du får räkna med fördröjd leveranstid, 1-3 veckor, hem till dig då vi samordnar ordrar från andra kunder. På detta sättet sparar vi miljön och du som kund får billigare frakt. (Gäller ej stolpar, slanor, hinderbommar och foderhäckar.) Kostnad 47,92 kr exkl. moms.

Hämta hos Gölsebo Södergården - Väljer du detta fraktsätt hämtar du dina beställda produkter hos Gölsebo Södergården. Frakten kostar dig inget men du får räkna med längre leveranstid, ca 1-3 veckor, då vi samordnar beställningen med andra ordrar. (Gäller ej stolpar, slanor, hinderbommar och foderhäckar.) Kostnad 0 kr

Frakt stolpar, slanor, hinderbommar, foderhäckar - Väljer du detta fraktsätt får du hem dina produkter direkt till dig. Har du beställt stolpar eller hinderbommar krävs det en hjullastare eller liknande vid avlastning. Kostnad 1500 kr exkl. moms.

Frakttillägg till öar kan förkomma.

Vid beställning av trästolpar gäller följande: Trästolparna skickas ibland direkt från vår leverantör med deras val av transportör  eller från vårt eget lager. Kunden måste ha tillgång till lastmaskin eller dylikt för lossning av lastbilen. Väg fram till lossningsplats måste vara körbar med lastbil och släp. Om kund begär utkörning med kranbil eller annan bil eller inte kan lossa stolparna vid avtalad tid/plats kommer dessa ökade kostnader debiteras med 3500:- + moms i efterskott.

Restorder

Skickas alltid fraktfritt och utan expeditionsavgift. Dock förbehåller vi oss rätten att makulera restorder med ett ordervärde understigande 200:- exkl. moms.

Betalningssätt

Faktura

Vid betalning via faktura samarbetar vi med Payson AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av Gölsebo Södergården överlåtna till payson AB. Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig. Fakturans betalningsvillkor är 10 dagar. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.

Delbetalning

Genom vårt samarbete med Payson AB kan du teckna ett kontokreditavtal och därmed kunna delbetala ditt köp. Kredittiden väljer du genom att kryssa i det kampanjalternativ som passar dig bäst. Köpet kan alltid betalas i sin helhet närsomhelst, innan förfallodag. Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig. Har du några frågor så kan du ringa 08-470 94 00 för närmare information. 

Allmänna villkor 

Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation (SEKKI), du hittar dessa hos Svea, klicka här.

Konto-/Kreditkort

Betalning med kort sker enligt gällande regler för online-betalning i Sverige och EU. Vi använder PaysonCheckout 2.0. Vi accepterar följande kort: Visa och MasterCard. Pengarna reserveras på ditt konto vid ordertillfället. Alla transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) mycket säkert krypterade. Inga kortnummer sparas. Vi använder den senaste säkerhetstekniken för kontokortsbetalningar på nätet 3D-Secure – en standard framtagen av VISA och MasterCard med avsikt att på ett säkert sätt validera konsumenten vid köp på nätet.

Ej utlöst gods

För gods som beställts men inte lösts ut debiteras en avgift på 280:- exkl. moms för täckande av våra kostnader. Samt samliga fraktkostnader

Leveransvillkor

De flesta order levereras med Schenker, det betyder att du får varorna inom 1-5 dagar.

Under perioder med extra hög orderingång kan leveranstiden bli några dagar längre. Tillfälligt slutsålda varor restnoteras och skickas snarast vid hemkomst. Vissa av våra produkter skickas direkt från våra leverantörer vilket kan innebära att er beställning blir dellevererad.

Priser

Om stora prishöjningar utanför vår kontroll inträffar förbehåller vi oss rätten att justera priset i motsvarande grad. Kan t.ex bero på förändringar i råvara eller valuta.

Reservationer

Vi reserverar oss för ändringar av teknisk information och leverantörens ändringar av tillverkningssätt, som vi inte har kunnat kontrollera. Vi reserverar oss även mot felaktigheter i produktbeskrivningar, samt att vid större prisändringar kunna reglera priset i motsvarande grad.

Returer & Byten

Konsumenter har hos Gölsebo Södergården 14 dagars ångerrätt om Du av någon anledning vill skicka tillbaka det Du köpt. Vi återbetalar alla dina kostnader utom returfrakten förutsatt att varorna inte är begagnade och att originalemballaget finns med. Öppet köp eller bytesrätt gäller ej vid rea, specialbeställda eller kundanpassade varor eller varor som kräver specialtillstånd (t.ex. patroner och kanyler). Ej heller för underkläder eller presentkort.

Garanti

Om inget annat anges lämnas ett års fabriksgaranti på samtliga produkter utom slitdelar.

Reklamationer

Skall innan åtgärd vidtas anmälas till Gölsebo Södergården som därefter beslutar om åtgärd. Vid godkänd reklamation repareras varan eller ersätts med likvärdig vara. Ersättning för installationskostnader lämnas ej. Om särskilda kunskaper krävs för installationen skall intyg av behörig installatör bifogas varan. Om varan skall returneras skickar vi returadresskort med betald frakt till kunden. Returnerad vara skall vara väl rengjord och emballerad. Dåligt rengjord eller vara skickad med mottagarfrakt tas ej emot. Följdskador av reklamationer ersätts ej.

Transportskador

Skall anmälas till transportören och Gölsebo Södergården inom tre dagar från mottagandet av godset. Det är kundens ansvar att noggrant kontrollera att godset är oskadat och att alla kollin erhållits. Anmälan senare än tre dagar godkänns ej.

Ändringar

Gölsebo Södergården förbehåller sig rätten att från en tid till en annan ändra innehållet i dessa försäljningsvillkor. Angivna försäljningsvillkor gäller således tills vidare. Vid var tid aktuella försä